Followers

Settle Persiapan Bertunang..

Salam...

bape hari dah x update blog kan?? act aku bz la siapkan persiapan pertunangan....balik keje,tolong mak ton masak..malam lak wat gubahan hantaran...pastu tros tido jerk..xde masa dah nak update blog..hari ni je free sebab sume persiapan dah siap...so,nak share la sikit pe persiapan aku yang dah siap...zzzaaasss...!

Barang Hantaran

lepas kata sepakat 2 belah pihak,hantaran 5 berbalas 7...means mr.apit 5,aku 7...tapi bapak aku cakap buat 10...s0,bekas hantaran pun aku siapkan la sampai 10..nasib baik la lebih kepada manisan...maknanye penoh dengan makanan je la hantaran aku nanti..bekas hantaran semua aku dengan mak ton aku yang buat...taknak menyusahkan orang lain..nanti x memenuhi citarasa jenuh lak aku...modal gubahan barang hantaran lebih kurang rm200....ok la tu..janji puas hati gile...gambar x boleh di upload...rahsia......hehehe...nantikan yerk...tapi yang pasti,aku akan bagi sejadah,tuala,butang baju melayu,kain pasang ngan makanan...

Makanan (Catering)

yang ni bapak aku tempah kat kawan die...buat makan tengahari untuk 100 ++ orang...cukup la gaknye tu kan? hari bertunang aku ni time raya..risau lak klo tak cukup kan...lauk die aku x pasti ape...hari tu bapak aku de cakap....tapi aku rase x penting kot untuk aku ingat...hik3..yang penting,sape yang datang mesti kenyang.. :p

Pakej bertunang

pakej bertunang dah bayar...murah je tau...rm350 untuk pakej baju,makeup dengan pelamin...pelamin pattern yang baru lak tu..gile puas hati aku dengan bayaran die...tempat2 lain yang aku survey sume dekat2 rm1000..tempat aku ni je yang murah...mula ragu2 jugak,tapi bile tanya pengalaman orang yang pernah berkhidmat dengan butik tu,dorang cakap puas hati gile,s0 aku pun on je la..janji jimat...

Khemah

bab ni aku suke...khemah aku di sponsor oleh kawasan rukun tetangga (krt) taman aku ni...ikutkan bapak aku malas nak pasang khemah sebab nanti nampak cam beria sangat lak..tapi dah krt beria nak sponsor takut incase hujan ke ape ke..tu yang bapak aku pasang jugak khemah tu...lagipun hari aku bertunang nanti sama dengan jiran aku..cuma,aku buat pagi..die buat petang..khemah ni nanti bile dah settle aku punya majlis tros angkat g umah jiran aku lak...jimat lagi...hik3...

em...tu saje kot persiapan bertunang aku...buat ala kadar jerk..janji puas hati..jemput datang yerk... :)

11 comments:

  1. tahniah yunk..selamat bertunang..jaga diri baik2 alam pertunangan yer..

    ReplyDelete
  2. mira!! da nak bertunang dah?congrats ^__^

    -atiqah alias-

    ReplyDelete
  3. salam.. boleh share tempat awak book pakej tunang x? saya tengah survey utk bertunang juga pd hujung tahun ni..

    ReplyDelete
  4. sis..nak tanya la . sis survey kat mana pakej tunang tu ye...share ler . sbb sebelom ni saya survey mahal kot .

    ReplyDelete
  5. kat perak ni je..kat manjung..nk mrh tmph kt cni ek?hehe..

    ReplyDelete
  6. hai...boleh i tau u ambil pakej tunang ni dr butik mana ya....Tq

    ReplyDelete
  7. http://www.facebook.com/profile.php?id=100002050278275

    blh add fb owner butik ye..

    ReplyDelete
  8. sayang..u amik pakej tunang kt mane?bole bgtau tak?murah tu.. ;)

    ReplyDelete

 
All Right Reserved by Amira Blog Design by ANIS NADHILAH