Followers

..Biskut Quaker Oat..


aku malas nak cite panjang...ni aku bg resipi biskut raya yg aku wat semalam...simple jerk..aku ni x kedekut owg nye..haha..s0,aku share la ngn k0rang2 sume....

Bahan-bahan ( menghasilkan 70 biji )

  • 250 gm tepung Apito
  • 250 gm oat masakan
  • 250 gm butter

Cara-cara

  1. Pukul butter sedikit dan masukkan oat. Gaul rata dan masukkan tepung Apito dan gaul rata.
  2. Buatkan bentuk dan tekan leper dengan garpu. Bakar selama 20 minit dengan suhu 180 darjah


p/s : tepung apito ni, boleh di dapati di kedai barangan yg khas menjual bahan-bahan untuk kuih muih (bakery shop) kalau kedai atau pasaraya biasa mcm Giant , Tesco ke mungkin ada sebab musim raya. Tepung ini mcm 'tepung mix' juga. cuma namanya APITO. dan dia telah mengandungi gula . tetapi tidaklah manis. Dan juga merangup kan cookies.



---->> thanx 2 farhani borhan gak c0z bagi kuih hasil tangan mu sendiri..biskut adil dan saksama...hahaha...sedap weh..nanti rajin wat ar lagi ek??kui3...bagi 2 balang lak... :)

0 comment readers:

Post a Comment

 
All Right Reserved by Amira Blog Design by ANIS NADHILAH