Followers

..Buang Bayi Disini..

mood : geram

geram + sakit ati + nak belasah + nak bunuh (eh tak boleh) + nak heret kat mahkamah + nak bagi kesedaran + nak bagi motivasi..!!!

hehe..lelebih lak aku ni..hekhek..tapi seyes la..aku memang bengang gile la dengan orang - orang (eh..org ke??) yang tak sedar diri ni..tak de perasaan ke ape ek??bodoh betul la.. buat tau..tapi bila da berisi perut tu ske2 je g buang..kot ye pn tak nak jangan la buang..kesian kat baby yang tak bersalah tu..bagi la kat sesape yang nak.berlambak la weh orang yang nak anak ko 2..aku kalau da bekerja rase macam nak je jaga baby.aku ske la jugak baby ni..tapi masanya je belum tiba lagi untuk aku jaga baby.ni aku baru terbaca tentang satu pertubuhan ni..die boleh jaga anak yang dikatakan luar nikah tu..bagus jugak la bagi aku pertubuhan ni..niat die bukan nak menambahkan lagi kegiatan maksiat + kes anak luar nikah ni..tapi niat cuma untuk menjaga anak luar nikah yang di buang merata - rata tu..meh aku cite kan sikit tentang pertubuhan ni..



"selamat datang,sekiranya anda tidak perlukan bayi, sila letakkan disini,jangan buang merata - rata " (ayat die mkn dalam ar weh..haha..gud2)


itulah mesej yang hendak disampaikan oleh Orphan Care (OC) atau Pertubuhan Kebajikan Dan Pengurusan Anak - anak yatim Kuala Lumpur kepada mana - mana ibu bapa yang 'BERHAJAT' 'MEMBUANG' anak mereka ditempat tak sepatutnya..Membaca kenyataan ni seolah - olah menghina 'maruah manusia' , namun inilah hakikat apabila begitu berleluasa kes buang bayi dilaporkan di akhbar,baik dikampung mahupun dikota. justeru,demi menyelamatkan nyawa yang tidak berdosa dan baru hendak mengenal dunia,badan bukan kerajaan ini telah menyediakan tempat yang diharap mampu mengurangi kebajatan sosial itu.


yang aku tau la kan,pertubuhan ni menyediakan sebuah bilik khas yang tertulis 'Baby Hatch'. sape2 yang berhajat nak buang bayi tapi tak jadi tu juz datang kat situ dengan mengisi surat Akuan Berkanun atau surat Keizinan Pengangkatan dalam Bahasa Melayu atau Inggeris. dorang tidak dibenarkan menuntut kembali bayi berkenaan selepas dua tahun diserahkan pada OC atau keluarga angkat..bilik khas untuk baby tu dilengkapi bantal dan sensor tilam, siren akan berbunyi apabila bayi diletakkan dan petugasnya akan mengambil bayi berkenaan. pendingin hawa pun beroperasi dan pintu akan terkunci bagi mengelakkan bayi dibawa lari oleh pihak lain. (sape yang nak letak tapi pintu kunci kene tunggu giliran yerk).

kat bawah ni aku nak tunjukkan la sikit gambar2 baby comel yang tak dapat diselamatkan da..al-fatihah untuk mereka..


aku tol2 xley tengok baby ni..cian gile..so,2 keping je la yang aku ley upload..
wtf untuk mereka yang membuang bayi yang tak bersalah ni..

***END***

0 comment readers:

Post a Comment

 
All Right Reserved by Amira Blog Design by ANIS NADHILAH