Followers

Ensiklopedia Solat sebagai Hantaran

Salam...

hari ni nak berkongsi sebuah buku..buku yang bagi aku sangat2 la berguna untuk kite semua.nama buku ni ENSIKLOPEDIA SOLAT..harga die rm100..buku ni berat n tebal tau..aku beli buku ni khas aku bagi dekat mr apit sebagai hantaran..

ok ni penerangan tentang buku ni yang aku dapat dr blog INI WILAYAH HIJAU.. credit to blog ni sebab terangkan tentang buku ni..disebabkan die jugak la aku nak beli walaupun merata kedai buku aku cari x jumpa..lastly jumpe jugak dekat 1 kedai buku area manjung ni..

IMG_2797memang besar dan tebal buku ni

IMG_2795hmmm

Ilustrasi bergambar, langkah demi langkah yang mana sangat sangat membantu. Yer memang kita dah pandai solat, tapi tahu kah kita SOLAT JENAZAH? SOLAT ISTISQA’? SOLAT KHAUF? alhamdulillah kalau ada yang tahu. Sebagai contoh SOLAT JENAZAH. Korang pasti ada menonton video UStaz Don mengenai ANAK kan, ingat tak apa yang diberitahu oleh beliau?

Alangkah bagusnya anak sendiri yang memandikan jenazah ibu bapa nya, yang mengafankan jenazah ibu bapa nya, juga yang sembahyang kan jenazah ibu bapanya. habis nak suruh anak kita buat semua tu untuk kita nanti, kita kena lah didik anak kita, ajar anak kita, bagi ilmu untuk anak kita kan.

IMG_2811


IMG_2815cara memandikan jenazah

IMG_2817cara mengkafankan jenazah

IMG_2819


IMG_2821SOLAT JENAZAH

Itu antara kandungan yang ada di dalam buku ni. ilustrasi dan langkah demi langkah. dan ada beberapa kandungan lagi dalam buku ni.

IMG_2823


IMG_2825

so camne? berminat tak dengan buku ni? sangat2 berbaloi weh kalau beli..berguna sangat..boleh pakai sampai 7 keturunan..hihihi...

4 comments:

  1. Macam best buku ni (^^,)
    Thanks 4 da info. Berapa ye harga buku ni?
    Tapi macam pernah ternampak kot buku ni sebelum ni, cuma x terambik utk tengok~

    ReplyDelete
  2. buku ni best sgt..
    rm100..tebal n besar buku nye..
    puas hati la beli sbb banyak manfaat..

    ReplyDelete
  3. kat Popular pun ada... ada less 20% masa beli utk member...

    ReplyDelete
  4. kalau beli dktPustaka Mukmin Jln TAR, bole dpt RM85 je :)

    ReplyDelete

 
All Right Reserved by Amira Blog Design by ANIS NADHILAH