Followers

Alahan Ibu Mengandung

salam...

hai kawan2 blogger n silent reader semua..sihat? hehe..juz nak bagitau je yang aku sekarang ni tengah tak sihat..bukan tak sihat badan.tapi tak sihat dari segi lain..

korang mesti penah dengar ibu mengandung yang alah kan? macam2 jenis alahan yang ibu mengandung ni lalui.setiap orang tak sama situasi n cara alahannye..contoh2 alahan yang kite penah dengar macam pening2, muntah, loya, angin, perut sebu dan x selesa.ada juga yang takde selera makan sebab tak tau makanan ape yang kene dengan tekak..

untuk anak pertama yang aku tengah kandungkan ni lain pulak peel nye.sepanjang 16 weeks aku mengandung tak pernah aku alah apa2 pun termasuk la muntah or pening2.aku macam orang normal yang x mengandung je tau.sebabnya time mengandung ni la aku aktif, makan kuat, jalan sana sini.orang lain pulak yang risau kat aku..hehe..

ok dipendekkan cerita.masuk minggu yang ke 17 ni.aku dah mula rasa lain.aku dengan asben kan PJJ..sorang dekat perak,sorang dekat penang.so dalam sebulan tu gilir2 la kami kalau jumpe.kadang aku g penang.kadang asben balik perak.kalau x jumpe,selalu kitorang gayut je la kat tepon.dah dekat 2 minggu kitorang x jumpe skg ni.sbb masing2 bz dengan keje.pastu yang aku perasan,tiap kali asben aku tepon,mesti automatik airmata terus mengalir.xtau la nape jadi camni.maybe sebab rindu sangat kot.bukan call malam2 je jadi camtu.call time siang pun same tau.

macam contoh semalam,aku tengah drive nak balik lunch kat umah.then asben aku call..tengah2 drive pun boleh dibantainye menangis jugak..lahai..aku pun pelik dah.nasib la asben memahami.kalau x mau die cop aku ni minah ngade2..hehe..aku tak mintak pun jadi camni tau.datang tanpa diundang.hehe..tapi alhamdulillah la alahan aku ni tak membebankan.cam lawak pun ade..

p/s : minggu ni asben balik.harap2 alahan aku ni abis takat jumpe ni je.x nak la lame2.sian asben aku.bile rindu nak call pun tak boleh.terpaksa msg je..sbr ye sayang..

0 comment readers:

Post a Comment

 
All Right Reserved by Amira Blog Design by ANIS NADHILAH