Followers

Ayam Panggang Versi Pemanggang Ajaib

salam..

aku baru je beli pemanggang ajaib jenama ikan tu.
beli pun sebab geram dengar info banyak benda boleh masak dalam tu.
sedap je rupe..
lastly aku beli jugak dengan harga rm129..


so semalam nak merasmikan la pemanggang ajaib aku tu.
petang tu aku beli ayam n potong kecik untuk makan 3 orang.
maka jadi la macam ni..


Resipi Ayam panggang

Bahan - Bahan

1) Ayam 
(ikut suka kau la nak banyak mane.aku juz potong macam kat atas tu je..ngam2 satu pemanggang tu)
2) Sos Black Papper
3) serbuk cili
4) Sos honey hickory barbeque brand hunt's
4) garam secukup rasa

Cara - Cara

1) perap semua bahan diatas sekali dengan ayam selama setengah jam
(kalau masak x planning cam aku ni elok la buat setengah jam.sebab semua dah kelaparan.kalau perap lagi lama lagi sedap)
2) agak2 dah sebati semua boleh la panggang ayam tu.x payah bubuh minyak ye sebab pemanggang ni memang x melekat.
3) ok tunggu je la sampai masak ayam tu n boleh la dimakan..

sekian..senang je kan nak masaknye? x de la kita kene kipas2 ayam tu untuk panggang kan? hehe.. mudah dan pantas..

hasilnye....

gambar kurang menarik sebab tangkap pakai nset cap ayam je..hehe..
yang penting rase die nyam3...memang sedap... :)
selamat mencuba..

0 comment readers:

Post a Comment

 
All Right Reserved by Amira Blog Design by ANIS NADHILAH